Med flexibilitet och engagemang som ledstjärna

Radisson Blu Royal Park Hotel ligger vackert beläget i lummiga Hagaparken vid Brunnsviken. Samtidigt är man på tio minuter mitt inne i Stockholms city och en halvtimme norrut ligger Arlanda flygplats.

Royal Park Hotel finns det gott om plats, både för den stora kongressen och det lilla personliga mötet mellan två människor. Här kan hotellgäster och konferensdeltagare njuta av såväl den luftiga och inspirerande miljön inomhus, som de vackra omgivningarna med naturen alldeles in på knuten. Och här har man lagt ned mycket tid och arbete på att utveckla det personliga bemötandet och servicetänkandet.

Adrian Genier är Market Manager Nordics på Schweiziska Turistbyrån i Stockholm och i början av maj arrangerade han ett stort event, ”Swiss Travel Experience” på Royal Park Hotel.

  • Swiss Travel Experience är ett årligt återkommande arrangemang där vi sammanför representanter för den schweiziska turistbranschen med nordiska researrangörer och hotell- och konferensbokare.

Noggrann planering

Under det tre dagar långa eventet genomförde de drygt 60 deltagarna en mängd olika aktiviteter; vanliga möten, speed-dating och workshops, allt varvat med olika kaffepauser, luncher och middagar, inklusive en mycket uppskattad barbecuemiddag.

  • Så naturligtvis krävdes det en otroligt noggrann planering inför eventet och redan på det stadiet imponerades jag mycket av den professionalitet som Royal Parks personal uppvisade, berättar Adrian Genier. En god och noggrann planering är ju A och O för ett lyckat arrangemang!

Under själva mötesdagarna hade man sedan tillgång till en person på heltid som alltid var beredd att rycka in varhelst det behövdes.

  • Men samtidigt kände vi att all personal fanns där för att hjälpa oss och att alla var mycket flexibla oavsett vad det gällde. Sista dagen slutade vi exempelvis lite tidigare än planerat och, då det denna dag var underbart väder, dukade personalen snabbt fram till en bar på den vackra terrassen, där vi kunde fortsätta vårt minglande under lite mer avslappnade former.

Exceptionell service

Adrian Genier har själv arbetat i turist- och eventbranschen i många år och har lång erfarenhet av att anordna olika evenemang, möten och konferenser på olika hotell runtom i världen.

  • Men jag kan faktiskt ärligt säga att jag aldrig har fått så här bra service från varje enskild person som vi hade att göra med på Royal Blu Hotel, konstaterar han. Här såg och kände vi direkt att hela personalen arbetade som ett enda team, alla med samma mål att alltid vara tillgängliga, flexibla och beredda att göra det där lilla extra som gör så oerhört mycket för en konferensgäst, förklarar han avslutningsvis.

Berätta vad du tycker